אודות שיטת המודעות לפוריות

 

מהי השיטה הטבעית ?

השיטה הטבעית מאפשרת לאישה לזהות את השינויים המתרחשים בגופה במהלך כל המחזור (CYCLE). שינויים אלו מתבטאים בכמה מדדים בגוף.
השיטה עוקבת בעיקר אחרי שלושה מדדים :
1. חום גוף השחר
2. הפרשות
3. שינויים בצוואר הרחם
על פי שינויים אלו לומדת האישה לזהות את הימים שבהם היא פוריה ואת הימים שבהם היא אינה פוריה בכל מחזור.
זהו כלי המאפשר לאישה להבין את תהליכי הגוף הנשי לעומקם ולהשתמש בו לפי צרכיה המשתנים במהלך חייה : מודעות נשית, כניסה להריון / דחיית הריון.

איך זה עובד ?

בכל אחד משלושת המדדים - חום, הפרשות, צוואר רחם - מתקיים שינוי מחזורי שניתן לעקוב אחריו באופנים האלה :
1. לזהות - שינוי יחסי
2. למדוד - על פי הבדלים יחסיים
3. לרשום - ביומן בריאות נשי אישי - טבלה
4. לפענח - להבין את המשמעות
המעקב אחר השינויים בחום הגוף, בהפרשות ובצוואר הרחם הינו יומיומי, ונרשם בטבלה המיועדת לכך.
המעקב והרישום דורשים הקדשת זמן של שתי דקות בבוקר ועוד כמה דקות במהלך היום – כל זאת בתקופת הלימוד. כמו בכל תהליך של היכרות – גם תהליך ההיכרות עם הגוף – מצריך סבלנות, התמדה ורצון/מוטיבציה להכיר באמת את עצמנו.
בזמן לימוד השיטה אין להשתמש בה כאמצעי למניעת הריון.

מקור השיטה

השיטה כולה מתבססת על ידע פיסיולוגי-ביולוגי מוכר, ומבוסס מחקרית. על בסיס הידע התאורטי הזה, לומדת האישה את כללי השיטה אשר הולכים "יד ביד" עם כללי מחזוריות הגוף.
השיטה פותחה על ידי זוג רופאים בשנות ה - 60 ומאז, עם התקדמות הידע בנושא, שוכללה עד למצבה הנוכחי. היא מוכרת בארה"ב, אירופה וקנדה. בישראל השיטה מוכרת מזה 20 שנה.

יעילות השיטה
יעילות השיטה כשיטה למניעת הריון תלויה באופן שבו הזוג משתמש בה. כל עוד מתנהלים בדיוק על פי הכללים שהשיטה מציבה - היעילות שלה גבוהה מאוד ומשתווה ליעילותם של אמצעי המניעה האחרים הרווחים.
כאשר מדייקים בכללי השיטה והזוג אינו בוחר ב"קיצורי דרך" משלו - יעילות השיטה תהיה גבוהה מאד.
ניתן אם כן לומר ששימוש יעיל בשיטה דורש בין השאר :
1. תקשורת טובה והסכמה בין בני הזוג
2. מוטיבציה גבוהה ללמוד ו"להצליח"
3. התמדה
4. משמעת עצמית
5. אחריות

איך חיים עם זה ?

לאחר כמה חודשי לימוד והתנסות, יכולה האישה לזהות את מגמת המחזוריות בגוף שלה. ככל שיחלוף הזמן וההיכרות עם המגמה האישית תעמיק, כך יידרש פחות ופחות זמן להקדיש למעקב יומיומי וכל "ההתעסקות" בנושא תהפוך לטבעית, מובנת וזורמת.
לאחר מעברים הורמונליים כמו הריון/לידה/הנקה/אחרי גלולות, עובר הגוף שינויים והמגמה שהיתה מוכרת לאישה עד עכשיו יכולה להשתנות. בזמנים אלו כדאי להתעדכן בידע המתאים לזמן שבו היא נמצאת. למשל – אישה מיניקה מנהלת מעקב רישומי אחר.
בסדנא ניתן מקום גם לנושאים נוספים המלווים את האישה כגון מיניות האישה, נשיות ואינטימיות, הנקה ,ונושאים נוספים הקשורים לבריאות האישה.

לסיכום

לימוד השיטה מעביר לידי האישה ידע רב אודות גופה, מגביר את ביטחונה, מחזיר לידיה את האחריות והאמון בגוף ומעניק לזוג כלי טבעי לניווט מודע של מהלכי הפוריות על פי הצרכים המשתנים בחייהם.

הסדנא מועברת באופן חווייתי בקבוצות.
הסדנא מועברת ב - 3 מפגשים של כ - 4.5 שעות כל אחד.

ניתן גם ללמוד באופן פרטני או זוגי.

המדריכה עומדת לרשות המשתתפות לפניות, עזרה, הכוונה וייעוץ גם לאחר תום הסדנא.